29 april.

såg att jag fått en fin komentar av någon som kallar sig "M" att igenligen stavas "EGENTLIGEN"
haha, tack för upplysningen ;)! men jag fick bla mvg i svenska pga att jag hittade på egna stavningar , ett eget skrivsätt :)!


Idag har jag bara mest varit arg, mina elaka hundar har vägrat lyssna de minsta lilla på vad jag sagt -.- och zigge har vart igång sen kl 4 imorse och vandrat runt runt i sovrummet , jag antar att de kliar lite på honom eftersom jag rakade hela han igår, stackarn, men eftersom jag hatar att bli väckt så blev jag såklart på dåligt humör , great!

Men nu har jag blivit lycklig igen, var nämligen ut och red Bajen för ett tag sedan vilket gick så otroligt bra! han har varit lite ogredig med jessika ett tag och stannat å vägrat gå frammåt, så då tänkte jag att idag ska jag ut och "uppfostra" han lite :P men de kunde jag glömma, han var då så jäkla fin idag! och inte nog med det så hade dom fixat hälleströmsvägen så vi kunde fara och ta en lååång galopp! behövde knapt nudda honom med galoppskänkeln så tog han den, släppte iväg honom och lät han rejsa av sig lite energi han samlat på sig , sen kortade jag upp honom igen och vi galopperade lugnt och sansat :) duktiga häst! han nickade faktiskt ner i form ett par gånger oxå!
avslutade med lite jogging och han gick KLOCKRENT i form! hur härligt som hellst! så fin har han nog aldrig känts förut tror jag!? åh vad jag älskar sådana stunder, då allting bara fungerar till 100% :)


sen när jag kom tillbaka så borstade jag upp honom och sedan fick han gå ut i hagen till Bobby igen, som förövrigt var ngt svartsjuk över att inte få komma ut, stackarn! :/ men klantig som jag är har jag glömt hans träns i pappas bil, som för tillfället befinner sig i kiruna! och de 3-delade bettet sitter såklart på det och de är de enda bett som han verkligen trivs med, Bajens stångbett biter han bara fast och drar iväg med, fungerar inte alls!
sen har jag såklart andra bett som jag kan sätta på, men inget han trivs med lika bra som de 3-delade, så vi får allt vänta till på söndag då pappa kommer hem igen :)!



Lite hus nytt, det går frammåt iaf! sovrummet är i stortsett färdigmålat nu, ska bara finslipa litegrann här och där så är de klart! :) sen ringde folke om alla papper osv idag, så antingen han eller Ulf kommer förbi i helgen så vi får fixa det klart, så till veckan kommer jag och Jonatan skriva lagfart och sedan är allting färdigt :D


Imorgon väntas jobb mellan 8-13 och 15,30 20,30 , sedan blir det att skynda sig hnem och göra sig i ordning för party hemma hos Harald och sussiee :) blir nog kanoners kanon!
Nu ska jag ta och göra mig i ordning för stan, Jonatans morfar fyller år idag så vi ska dit på middag ,sen ska vi nog även hämta hem soffan jag la upp i inlägget igår ;)!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0