22 april.

Känner att jag måste slänga in ett litet inlägg, som säkert inte kommer bli så litet :P haha!
men just nu är det så otroligt mkt på gång, i tisdagskväll ringde ulf och berättade att allting kvar klart med huset, öveförmyndarnämden har godkänt köpet så nu ska vi bara betala och sedan skriva lagfart så är allting färdigt :D!
Eftersom vi fått tillgång till huset (att börja fixa osv) så har vi börjat idag, jag och jennie var där under dagen ett par timmar och rensade lite, vi fick ihop 2 sopsäckar med "skrot" endast från köket! sen rev vi lite tapet i vardagsrummet. Tack gummsi för hjälpen :)!

vid 15 tiden då Jonatan slutat uppe på fabriken så gick vi direkt till huset och började arbeta, jag målade bla om köksbordet från träfärgat till vitt, sen 2 av 4 st stolar än så länge, sedan rev vi lite mera tapet i vardagsrummet och efter det satt vi igång att måla, vi höll på enda framtill 22,30 ikväll, men nu är de iaf klart ! :) nu är de bara fondväggen som ska upp sen är de möblerna som ska in :) väggarna blev vita, dum som jag var tog jag ingen före bild, men jag tror Jonatan har någon på sin mobil som jag kan lägga upp sen så ni får se skillnande :)!

Nu är de köket som är nästa projekt! eftersom att det är så mkt vitt där så har vi bestämt för att måla väggarna därinne i någon klatchig färg, det blir troligen lila :) tror att de kan bli riktigt snygt! sen blir de nog sovrummet som ska målas, lutar nog åt att de blir ngn härlig rödfärg :)! sen blir de hallen och trappväggen som ska målas, där blir de vitt eftersom de troligen blir för mörkt annars . Jag ser verkligen framimot att se resultatet av allt slit sen!


Förövrigt så var jag ner med hästarna på banan igår, lastningen gick hur bra som hellst! var endå nästan 6 månader sedan dom åkte finka senast, så trodde endå att det skulle vara lite mera protest en vad det var,men de gick faktikst hur bra som hellst! väl framme på banan började jag köra Bajen, han kändes fin och skötte sig exemplariskt! körde bara 5 st bakvarv i 2 min tempo, alltså inga större farter ;)! men de tänker jag inte göra än då de inte gått träna ordentligt här hemma på 1,5 månad, igentligen inte på hela vintern om jag ska vara ärlig med tanke på denna kyla, men han var då helt oberörd efter körningen! inte så konstigt kanske^^.

sen blev de Bobbys tur, han var het som en spis och jag låg mestadels baklänges hela tiden! men trots det så kan jag endå inte beskriva med ord hur bra de känndes att få sitta bakom honom igen, jag trodde helt ärligt att jag aldrig mer skulle få uppleva det någon fler gång. Det är ngt specielt med denna häst, trots att mina armar var som spagetti + ca 10 kg grus i ögonen så kunde jag inte annat än le inombords efteråt, han har en sån jäkla utstrålning och en sån härlig energi som gör mig varm i hela kroppen! jag bara älskar denna häst, han är otrolig!


christer komme förbi och kikade på hästarna sen, och han var supernöjd över hur Bobby såg ut förutom att han var lite fet, sen skrattade han :P haha! men jag är bara glad att allting har gått så bra, lite mage går lätt att träna bort!  Bajen tyckte han fortfarande var för tunn baktill, men bättre än när han såg honom sist!


ska iaf öka på Bajens kraftfodergiva lite pö om pö tills vi kommer upp i ca 4 kg om dagen, nu i vinter har han bara fått 1 kg kraft grov pga att hans mage inte varit i trimm, men nu har den varit bra i flera veckor, så ska börja öka på lite försiktigt, sen såklart börja träna ordentligt! när vägarna börjar torka upp och bli bra så blir de mkt galoppträning! sen ska båda gossarna få komma ner på banan nu 1 gång i veckan :)


Nu väntar sängen för min del, imorn blir de nog fara till stan en sväng och fixa lite grejjer, bla färg till köket!
sen en födelsedagspresent till mamma då hon fyllde 51 år igår :)!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0