15 april.

Idag har jag haft fullrulle, steg upp vid halv 8 imorse och tog ut hästarna å gav dom fruckost, sedan bar de av in i duschen för att sedan fara vidare mot byske till frisören där jag gjorde ljusa slingor på utväxten , blev kanonbra !
så nu behöver jag nog inte bekymmra mig för min utväxt nåmer fören efter sommaren, de lär blekas en hel del av solen!

efter frisören for jag på kiosken en sväng och sedan bar de av hemöver igen, gav hästarna lunch och sen rastade jag hundarna litegrann, därvid 12,30 kom emelie och plockade upp mig och vi for till Bureå på hundcafet :)! jag tog vizzla med mig då hon är enklast att transportera ;) men zigge ska få följa med nästa gång har jag tänkt.
Väl där så träffade vi emelies kompis Johanna och hennes hund en stund, sen kom camilla R förbi så vi umgicks med henne en stund och lät våra vovvsingar träffa hennes 1 åriga  schäfertik  Lycka :) superstilig!

efter vi vart där en stund så for vi vidare mot stan, gick in på arkens zoo en sväng och kollade läget, sen blev det en snabbis in på ÖB , vilket sög eftersom jag inte har några pengar att spendera ;P! eller jag köpte ett nytt koppel till vizzla på hundcafet, de var mina sista! men de behövdes. snart är de löning igen, lite mer än en vecka kvar bara, men denna lön måste jag försöka spara så mkt som möjligt av! då vi snart får huset, då lär jag behöva dom.


På tal om allt och inget så började jag ge mina hästar Loppfrö igår, är bra att ge i förebyggande syfte mot sandkolik och kolik överhuvudtaget, tyckte de kan vara en bra ide eftersom mina hästar går i sand/jordhage och går som dammsugare med näsan i backen 24-7 ungefär, sen är de väldigt bra för hästar med känsliga magar, stabiliserar tarmfloran osv osv , bra för Bajen då han verkar ha en väldigt känslig mage. Bobby äter det endast i förebyggande syfte :) ger båda hästarna 0,5 dl per dag bara, rekomenderad dos är mellan 1-2 dl, men börjar såhär få se.


Igårkväll kom jessika över och hängde med ut med hästarna en sväng, jag körde Bobby med rockarden och jessika red på Bajen, blev endast skritt med ngt enstaka travsteg där de såg någorlunda vettigt ut.
Funderar starkt på att fara ner med hästarna på banan ngn dag till veckan, får se bara om jag orkar lasta ur finkan på hö, sen får vi ens se om dom har tänkt gå in i transporten oxå, de är ju en annan femma ;)! Bobby tror jag går in utan problem, men Bajen kan vara lite tjurig, fast tror de går fint om Bobby går in först^^ återstår att se helt enkelt.

Ikväll har jag inga som hellst planer, ska ta in hästarna om ett par timmar, så jag antar att jag ska slöa lite framför tvn tills dess, tycker att jag förtjänar de nu, eller, igentligen inte , haha :P!



Kommentarer
Postat av: sussie

Hurtbulle där :P

ser fram emot Lördag iaf, även om jag inte kan dricka då jag har match Söndag :S Men det blir lika roligt ändå!

kraaam

2010-04-15 @ 23:16:28
URL: http://sussiestahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0