14 september.

Ledig dag igår, de firade jag med att dra en repa till byske och kolla läget då Jonatan jobbade på kiosken.
sen tog jag med mig Macos vintertäcke och for och hälsade på honom, älskade häst, han såg ut att må bra och de är verkligen ett paradis han har hamnat i! särskilt nu när han fått sig en kompis oxå, dom har 3-4 stooora lägdor som dom byter mellan och världens mysigaste stall ! jag är så avundsjuk, fruktansvärt fint är det.

Provred honom oxå, sandra hade tydligen haft problem i galoppen, han håller den inte riktigt och sen tjurar han ihop ibland ( de är Macho i ett nötskal, kräver man för mkt så stannar han :P ) , iaf så red jag på volt först och fattade sedan galopp från skritt utan problem, han höll den jätte fint tills jag svängde ut på rakt spår, då blev de korsgalopp och slängtrav första vändan, testade igen och då gick de fint :) han är bara omsuklad och lite stel nu eftersom han just börjat komma igång, så de där kommer bli bra snart när dom tränat på lite.
sandra red lite sen oxå, och hon har varit lite för snäll med han, gav hon lite tips och då funkade det super :)! så dom får nöta på litgrann så får dom nog ordning på det hela.

Men jag saknar min gammal gosse, jag tror faktiskt att han saknar mig med litegrann, de känndes så :/
De första han gjorde var att lägga huvudet i min famn och nästan somna , men jag vet att han har de bra, mkt bättre än sådär kan han nog inte få det miljö mässigt iaf! sen är sandra duktig, dom behöver bara lära känna varandra lite mer .



Efter jag varit förbi där for jag tillbaka till kiosken och hämtade upp lite matvaror som skulle hem, sedan bar de av hemmåt och jag gjorde middag, blev fläskfile med jasminris och sötsur sås :)! sen gick jag ut i stallet och fixade klart för kvällen, tog in hästarna och sedan blev de mys med Jonte ,en skräckfilm och en godispåse, den sista godispåsen jag ska äta på ett tag, förstår igentligen inte varför jag måste äta det? de är faktiskt inte ens så gott?!


Han även göra en beställning från Börjes igår, (igen) beställde en massa reflexer till hästarna, helt otroligt, sånna där benreflexer som kostar 99 kr par (minst) på en affär i stan kostade 29,90 kr paret på börjes, så beställde 2 par sånna och sen en till reflexbrösta , så båda mina hästar får vara välutrustade i vinter ;) ! sen beställde jag en förvaringshylla och 2 nya sadelhängare, ett underställ till mig själv och sedan ett nytt 3 delat bett eftersom de jag köpte innan vart lite stort, sen en reflexväst till lilla Vizzla när vi är ute på kvällarna :) var säkert ngt mer, men kommer inte på det just nu,jo just ja! ett par tyglar beställde jag oxå ;)


Idag Måndag är jag oxå ledig, otroligt skönt! ska ut med Bajen i afton och köra/rida motion, sen har jag faktiskt inga större planer, är så skönt att bara vara hemma. ska försöka gå en promenad oxå i det härliga vädret.

Imorgon jobbar jag , sedan bär de av till ridhuset för att provrida, sen onsdag är jag ledig ,torsdag jobbar jag.
såatt så ser de ut för tillfället, ska ringa christer och höra ur de är på banan nu,så får vi se om de blir ner och köra nå intervaller med Bajen, men som sagt, är de mkt sjukligheter där så håller vi oss hemma, för ngt sådant vill vi inte ha!


nej, hörs sedan.

Finfina Bajen<3


Kommentarer
Postat av: jenny

jädra fin häst!

2009-09-17 @ 14:07:57
URL: http://jbostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0