27 november.

Fredag idag, tiden går undan nu förtiden tycker jag, jag vet inte riktigt vad de är som gör det, sen vet jag inte om de är bra eller dåligt heller :P? haha.

Idag har jag haft full rulle, försov mig idag och tog en jäkla sovmorgon! vaknade halv 12 i panik över att jag inte tagit ut mina hästar, så jag skyndade mig ut och ta ut mina guldgossar, dom var nog lite småsura på mig :Pmen de tar jag, de var riktigt skönt att sova ut ordentligt en morgon.

såg tv en stund efter jag gett hästarna morgon mat, sedan gick jag ut och for ut och körde Bajen en sväng, som känndes KANON fin! blev tempoväxlingar nere efter hälleströmsvägen och han känndes ruskigt spänstig idag, sen väldigt taktmässig, men de är han alltid men de var ngt extra idag! superkul, jag blir så glad :) duktiga häst!
blev 1,2 mils körning idag, sen började det skymma och jag hade ngt bråttom tillbaka då jag ogjort massa saker.
När vi kommit oss hem igen släppte jag ut honom till Bobby igen som var ngt sur över att inte få komma ut idag, men jag hann rent utav inte, gav hästarna lunch och sedan in och börja julstäda på mitt rum, bytte gardiner och dammsugade, tog ner massa kläder som har legat överallt, sen upp med min nya julstjärna som jag köpte i veckan, och min lilla gran som skiftar i färg, sen tog jag fram lite tomtar osv, blev supermyys! <3


(såhär ser de ut i mitt fönster )

efter städningen hoppade jag in i duschen och gjorde mig klar för en sväng till byske med Jonatan, vi testade att äta på nya resturangen stengården i byske, jag åt fläskfile med rödvinsås och potatisgratäng, och Jonte åt tacotallrik den tråkbullen :P! hur som hellst var de jätte gott och de var ruskigt gott med lite potatis , har inte ätit potatis på 3 veckor! (jag har en syndar dag i veckan ;)  så jag passade på ^^

sen stannade Jonte på kiosken och jobbade, då mamma och pappa har firma fest ikväll tillsammans med karin och hennes karl, sen maylena och henns gubbe , även dom skulle ut på stengården ikväll och äta, sen blir de vell lite mer festligheter antar jag :P

Nu har jag kommit hem, efter en hektisk men kul dag :)! har tagit in hästarna och gjort natt till dom, och nu ska jag snart natta mig själv då jag måste upp tidigare imorgon så jag hinner ut med båda hästarna innan jag börjar jobba kl 15.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0