25 november.

igår var jag helt DÖD! skojar inte, steg upp kl 6, gjorde mig kalr och släppte ut hästarna som låg ner i boxarna och hade inte tänkt stiga upp först :P Bajen fick jag peta på för att han skulle vakna :P haha.
sen bar de iväg mot jobbet, jobbade delat mellan 7-12 15-21,30 , alltså 11,5 timma , sen blev de inte mkt till rast heller, jag hann då inte ut med mina guldgossar :(!

Iågrkväll var jag helt död, så idag tog jag en sovmorgon till halv 11, nattade hästarna sent igår så dom skulle kunna stå inne till då, sen klagar dom nog inte heller, vädret är förjävligt! dom längtar verkligen in på kvällarna och står å skriker vi ledet och bara vill att jag ska plocka in dom :P

Skyndade mig att ta ut hästarna och ge dom morgonmaten, sen kl halv12 kom en tant syliva hit och klippte sig ,fick 40 kr i drix så alltså fick jag 140 kr för klippningen :) sen fick jag 150 kr igår, sen blir de 200 kr ikväll :)
så ca 500 kr har jag tjänat i veckan på klippningar, helt toppen eftersom de snart är jul och jag behöver varenda krona! jag klagar inte vill jag lova ^^

Idag ska hästarna ut, jessika slutar tidigt så hon ville hänga med ut på en tur :) så då kör jag Bobby tänkte jag så får hon rida Bajen, blir jogging nere efter hälleströmsvägen ,eftersom de inte finns ngn annan vettig väg att fara efter när de är mörkt nu, inte för att de är nå gatlysen där, men de funkar. bättre än att vara mitt ute i skogen iaf!
Jag hoppas snön kommer så man kan börja fara runt byn osv, för detta liknar ingenting!

men de ser ut som att de ska bli kallare mot helgen, jag hoppas att de stämmer! dom har fan ändrat sig i 2 veckors tid nu! jag börjar vara jäkligt less på detta, förra året den här tiden hade vi typ en halvmeter snöö!
nu har vi fan inget, ligger bara lite kvar fläckvis -.- sen den förbannade surdimman och de förbannade regnet -.-

Hursom hellst, efter att hästarna varit ut ska jag fortsätta städa litegrann här hemma och förbereda inför helgen då de blir första advent och man får julpynta , insåg att de blir massor mkt lättare om jag städar före så att man bara behöver plocka fram alla julsaker sen :)

NU ska jag slöa lite framför tvn innan de bär av ut i stallet.


Kommentarer
Postat av: mican

japp de ska vi =) vi far den 14 dec =) till egypten :D

2009-11-25 @ 15:22:50
Postat av: sussie

och inte har du sagt någonting om din facebook, inte ens blivit min vän heller...gråter floder :´( wäääää

2009-11-25 @ 22:43:00
URL: http://sussiestahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0