23 november.

Idag har jag inte gjort nåågot av de jag igentligen skulle ha gjort! ist har jag och Jonatan dragit en repa till stan och gjort bort lite ärenden, jag insåg att jag behövde mer B-vitamin till hästarna, så bla de har jag fixat idag inne på royal, + att jag köpte en ny brösta till klickselen, en blå så den matchar speedcarn och sulkyn :] inte dåligt fyndig jag är! hade tänkt köpa hem en till liten hink med magtarm pulver, men dom hade bara dom stora klumpiga 2kgs hinkarna inne fortfarande -.- så de blev inget av , sen är han då fortfarande bra i magen även fast jag slutat med pulvret, så de är då ingen fara alls. efter royal bar de av upp på travet en sväng och leta christer, men utan resultat! jag förstår inte hur karln bär sig åt, han är alltid där! men ack så sällan de är jag hittar honom :P sen ides jag inte ringa och fråga vart han höll hus heller, jag misstänker att han var ute med marokhan, och då vill jag inte störa ^^ . så vi for vidare in till stan, åt lite lunch och sedan IMPULS tog jag hål i näsan igen ! jag fick för mig att jag saknade det , så jag gick till aveny sy och tog om det, blev riktigt nöjd! men kanske onödigt igentligen, men de är bättre än hål i läppen iaf, inte alls lika mkt ivägen ! efter en snabb runda på stan for vi på solbacken och in på arkens zoo för att köpa hundfoder, sen in på rusta och spana efter en klädkorg som jag ska ha på mitt rum så jag har ngnstans att lägga alla kläder i som jag annars snör på golvet, men hittade ingen :S? men ist fick jag med mig en adventstjärna på fot för 49 kr :] och en liiten julgran som skiftar i färg, riktigt läcker! , efter rusta gick vi in på ÖB för att kolla efter en klädkorg, men hittade ingen där heller! så jag köpte med mig ett par blockljus till mamma, ett rött som blir fint till jul, och ett brun/svart som doftar kaffe/choklad, super mumsig lukt! efter ÖB drog vi oss till bykse och plockade upp vizzla, sen började vi dra oss hemöver, och när vi kommit till så kallade "skogforsrakan" så kommer en skarp kurva, vi möter en annan bil och vi bländar av till halvjus, då ser vi till vår förskräckelse att de springer en svart hund mitt på vägen! och vi kom i 90 kmh och de var halt, Jonte pallnitade och fick dra kryckan! och vi bara gled och gled och kom bara närmare och närmare hunden! till slut tog sidan av bilen i baken på hunden, och jag trodde att den dog ! som tur var hade vi kommit ner massor i fart , och vi lyckades stanna, Jonte öppnade dörren och in hoppar hunden som om inget hade hänt och satte sig nästan i Jontes knä, FYFAAN så rädd jag var! hade vi skadat hunden eller DÖDAT så hade jag nog dött själv, de är min värsta mardröm i livet, värre än så skulle de nog inte kunna bli! , så se vi ägaren komma och gå mot oss, och väl framme så var han otroligt lättad över att de hade gått bra. Då kommer en lastbil några sek senare, tänk vad som hade hänt om lastbilen kört före oss, då hade de inte varit mkt till hund kvar , lastbilen skulle inte ha en chans att hinna stanna, och skulle knappast ens försöka! så han tackade så oerhört mkt för att vi tog in hunden i bilen , och sa att vi får försöka svälja ner våra hjärtan igen , för dom var jävlart upp i halsen , jag lovar! :P fyfan vilkem upplevelse, jag hoppas innerligt att jag slipper vara med om ngt liknande igen. Men när jag tänker efter så var de nog meningen att hunden skulle leva, annars hade det nog smullit. och jag är glad att de inte blev så. Nu är vi iaf hemma i fällfors igen och har varit ett tag, har ätit middag och gjort bort de, och sen har jag hunnit städa litegrann nere i tv rummet , såg förjäkligt ut! sen har jag såklart hunnit pussa på mina söta hästar och gett dom mat, ska snart he mig ut i stallet och ta in dom, blir en tidig morgon imorn för mig, måste stiga upp redan kl 6, vilket INTE ser framimot -.- men de går bra när man väl vaknat, jag ska inte klaga nunär jag äntligen får jobba och tjäna pengar. Dom ringde idag oxå och frågade om jag hade lust att jobba i helgen, så jag ska jobba kväll både lördag söndag, PENGAR PENGAR! ;) de gillar vi, perfekt! så imorgon består min dag av jobb mellan 7-12 , börjar om kl 15,30 tror jag de var? så jag ska hinna ut därimellan med Bajen och köra tempoväxlingar då ist, får se vad kl blir om jag hinner ut med Bobby oxå, annars tar jag han på onsdag, eller båda två får komma ut då :) blir nog fint. har förövrigt 3 st klippningar på onsdag! sen har jag lovat en vårdtagare en klippning i veckan oxå, så de blir lite fina svarta pengar där ;) inte dumt. Nu ska jag ta och he mig ut i stallet, som sagt ska jag komma i säng tidigt ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0