19 november.

Jisses vad tiden rinner iväg fort när man är ute i stallet, hedde mig ut därvid 12 tiden och har nyligen kommit in (16,40 är kl just nu) så över 4 timmar har jag varit ute , tiden rinner som smör i solsken! men jag har iaf hunnit med den del. Körde först bajen, samma vända som igår (hälleströmsvägen) joggade och varvade med tempoväxlingar idag oxå och han kändes jätte fin! sen blev de Bobbys tur, testade lämna Bajen ensam i boxen idag för första gången, han var orolig ! men han skötte sig bra, pappa var ut och tittade till honom medan jag var borta.

Turen med Bobby gick fint, om vi bortser från att han var het som en spis och ville bara springa, men jag orkade inte bli arg på honom , de är bara mitt fel  eftersom de är jag som låtit honom stå ;P körde samma runda med honom som med Bajen, men vi varvade med skritt och trav , han skötte sig  på slutet då han lugnat ner sig lite.

när vi kommit hem igen snörde jag på täcken på båda gossarna och hedde ut dom i hagen igen och gavdom lunch, sen har jag tillbringat resten av tiden i stallet och gjort fint, har röjt i stallporten och tagit bort massa hö snören som jag ALDRIG orkar lägga i en kasse ist för att snöra dom omkring mig -.- ,tagit bort en massa spill hö och sedan sopat och gjort fint, sen skottade jag ur boxarna och fixade lite inne i stallet, så nu är allting klart för ikväll :) skönt, är så härligt när man gör bort att skotta under dagen, så de bara är att släppa in dom på kvällarna.


sen har dom ringt från jobbet idag oxå! dom frågade om jag inte kunde börja jobba kl 13 ist för 16, så de blev ett självklart JA , ju fler timmar desto bättre, behöver varenda krona jag tjänar in. Tror jag har kvar ca 4000kr av min förra lön, är skyldig pappa 2500 kr för rockarden och sen nästa månad (december) så måste jag sko om hästarna,går på ca 600 kr för mig eftersom jag bara betalar för Bobby, kiosken betalar för Bajen, eftersom han är skriven på den. sen är de julklappar å massa shit oxå som man måste börja fixa, så jag antar att jag inte kommer ha många kronor över den månaden :/ ! jag önskar att jag kunde bli miljonär, typ vinna någon miljon på triss eller ngt liknande, vad som hellst! men sådan tur har man aldrig, bara att inse att världen är orättvis :P


så, imorn blir de jobb mellan 13-20,30 och sen är jag troligast platsad framför tvn då de är idol, sen ska hästarna in och efter det blir de vell sova? Lördag ska båda hästarna ut, sen ska jag till Jonte i ursviken och sova där,då ska även Jontes pappa fixa ryggen på mig igen, blir kanoners kanon.

söndag vet jag inte vad som sker förutom att hästarna ska ut, blir nog en ganska lugn dag vad jag vet än.

Nu ska jag ta och fixa till nå middag, sedan ska jag chilla framför tvn, är helt slut efter denna dag .




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0