8 mars,hemkommen från fjälls!

Borta bra men hemma bäst som man brukar säga, vet igentligen inte riktigt om jag kan hålla med om densaken?
samtidigt som jag längtade hem så ville jag verkligen inte lämna stället, stugan vi hade var helt fantastiskt underbar och bara miljön däruppe är så otrolig! de är så ljuvligt att vakna på morgon och titta ut och se "fjällens" natur, inte behöva tänka på ngt annat än sig själv och vad man ska göra under dagen.

Men samtidigt så saknade jag mina hästar vill jag lova, synd att jag inte kan ta med dem  upp nu till nästa gång v:13 och bo där 5 veckor som vi då har kvar, måste typ seriöst kolla stall plats och hyra en bergare som kan trycka in Macho i transporten! häst jäkel som inte ska gå lasta, men på ngt sätt borde han ju gå få in???
Men hur som hellst, jag kan nog glömma det där endå antar jag.

Hemma nu som sagt, har tagit mig en varm efterlängtad dusch i "hem miljö" och ätit ett par bullens korvar med lite risgrynsgröt, tagit in hästarna som jag pussat ihjäl ungefär, och nu sitter jag här som vanligt då jag är hemma.
ska bli väldigt skönt att få sova i min egna säng inatt efter att ha sovit på "brädor" uppe i fjällen, har aldrig haft sådan värk i kroppen efteratt ha sovit i en säng som då! men, de var de värt, ångrar inte en sekund faktiskt.

Jag har som ni kanske förstått haft de riktigt bra däruppe i Joeström (fjällen), vädret har dock inte varit på våran sida, men de funkade så bra endå! vi har fiskat och kört skoter och bara myst i den extremt fina stugan som vi lyckades hyra den här sportlovs veckan, sen inte att förglömma att man trått i sig en hel del onyttiheter som resulterade 1 cm uppgång runt midjan, men som sagt, så var faktiskt även det värt! ( de där ångrar jag snart att jag sagt).

Men back in buisniss (ursäkta stavningen, men jag stavar hur jag vill!)
I veckan har jag verkligen fullt upp, ska göra en liten planering så jag kommer ihåg allt, tvivlar endå på att jag kommer göra det men endåå.

Måndag:Träna, Bobby ska köras, packa upp och sedan till stan och sova hos Jonatan.
Tisdag:Tatueraren med sussie, möte om sommarjobb i byske, hem och ut med Bobby
Onsdag:Klippa och färga håret på en tant, träna , stan och in på royal.
Torsdag:klippa en liten 5 årig pojke från någerst? ,träna, ut med Bobby.
Fredag:Blev de inte royal på onsdagen så blir de då, träna och säkert ngt annat.
Lördag:oplanerat? öppen för förslag.
Söndag:oplanerad, öppen för förslag.

Så ser de ut just nu iaf, sen är de ju massa andra dagliga sysslor som ska hinnas med som jag inte orkar nämna.
På tal om det så ska jag ta och se lite tv nu tror jag, är ganska trött efter denna vecka , och den extremt långa bilresan idag i min lilla skorv till bil :P , uppdaterar senare och lägger in lite bilder på fjällen resan då jag hittar igen kabeln till digital kameran.

höres!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0