17 mars,inlägg 3.

Jag är verkligen trött!
Man blir ganska slö av att inte göra saker på dagarna, och trots att jag varit ganska stillsam idag och bara gjort mina dagliga sysslor som gå ut med hunden,bära vatten, ta in och ut hästarna osv så har jag redan lyckats skrapa ihop 8324 steg, man ska gå runt 10 000 om man vill gåner i vikt, så helt ärligt talat så tycker jag att de är mer än godkänt!
Jag ska kolla upp hur många steg de blir en dag då jag är riktigt aktiv, då jag promenerar 2-3 gånger per dag och tränar och gör mina dagliga sysslor, de borde bli typ de dubbla?

Fast jag har syndat lite idag, jag bakade negerbollar (så tråkigt hade jag) och jag har ätit ett par stycken :]
Men de skiter jag i , tror inte de gör så mkt igentligen.
Sen blev de ju då taco lasagne till middag, var supergott!

Här kommer receptet:
ca:8 protioner

800 g köttfärs
2 tacokrydd påsar
1 förpackning keso
en burk med taco salsa
1 burk majs
1 burk svamp
8 st mjuka tortilla bröd

såhär gör du: sätt ugnen på 225 grader och ta fram en lång panna.
Lägg ut 4 av tortilla bröden i långpannans botten.
Bryn köttfärsen och rör ner båda påsarna med kryddor.
Ta fram en bunke och blanda ihop keson,salsan,svampen och majsen till en röra.

bre ut köttfärsen på tortilla bröden i långpannan, smeta sedan över "geggan" med resten av ingredienserna
och lägg sedan på dom 4sista tortilla bröden ovanpå, strö över lite riven ost om du tycker de är gott.
Låt gräddas i ugnen i 12-15 min.

Gott och ruskit enkelt!


Jessika har varit hit och ridit Bobby nu i afton,jag följde med och gick brevid och hon fick rida lite intervaller, gick fina fisken! Bobby fick jobba på litegrann, de är bra ! :)

Nu är båda guldgossarna inne, har fått sitt kvällsfoder och snart ska jag göra natt och ta mig en dusch.
Och nu till dagens + och till dagens -.

+
*Jag är så nöjd över jessikas framsteg med hästarna, hon har utvecklats fantastiskt mkt
från första gången hon började vara här, från en liten rädd osäker tjej som ville lära sig rida,
till en med mera självförtroende , frammåt och duktig på att ta för sig saker! pratglad och otroligt trevlig människa :)
Jag är verkligen stolt över henne!

*Vädret har även varit på topp idag! ett steg närmre sommaren?

*mamma ska sätta in pengar på mitt konti ikväll, som jag sedan får jobba av eftersom.




-

*att min rygg är åt helvete!
*vägarna har börjat komma fram ( ingenstans att rida/köra), är vell både negativt och positivt på samma gång men,


detta avsluar jag med ett par bilder från idag.


                           
hörs imorn.

Kommentarer
Postat av: mican

miaaa, när ska vi vara med varandra? =D

2009-03-18 @ 09:49:23
URL: http://diamantmoln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0