25 juni.

Inte mkt skrivet de senaste dagarna, men kanske lika bra endå, då har man mer att skriva om sen då man väl gör det :)
Men igår hade jag faktiskt en anledning till att inte skriva, datorn var uppkäftig och hade inte tänkt vara med, så då gick de dåligt.

Iaf så dom här 2 senaste dagarna så har jag mestadels umgåtts med Emelie, sen varit ner med Bobby på banan men de har jag redan hunnit tala om ;P, Igår chillade jag på här hemma hela dagen, Jami kom och skodde om Macho, ganska drygt att jag inte kan ta båda hästarna samtidigt -.- Bobbys hovar växer snabbare och behöver skos om var 7 vecka, Machos hovar växer sakta och behöver inte skos om fören var 10 vecka iaf, så lite drygt känns det, men what todo?
stekte i solen sen oxå men blir så less på att ligga stilla, sedan på aftonen så knåpade jag ihop 2 st rabarbersmul pajer, den ena tog jag med mig till Emelie i storbränna , tänkte att jag skulle bjuda dom på det eftersom dom alltid är så snälla där :P , jag tror dom gillade den, som de lät iaf :P haha!, sedan gick jag och emelie ut till hästarna och for ut och red, jag på Hubbe och hon på Fari ;P , vi for en låång och jätte mysig väg , var otroligt härligt att komma ut då de var lite svalare!
sen där på slutet bytte vi hästar för jag fick så satans ont i baken av Hubbes sadel :P, så jag red på Fari sista biten och Emelie på Hubbe, som förövrigt tappade en sko typ 500 meter i från huset (vi hade varit ute i nästan 2 timmar) så de va fan tur :P ! kl var 12 på natten då vi var tillbaka, så jag drog hemmåt ganska direkt vi plockat av hästarna grejjerna.

När jag kom hem stod mina hästar vi ledet och skrek utöver sig (stackars grannar) , plockade in dom och gjorde natt, sedan gick jag in och lagade pastagratäng så ola skulle få sig en matlåda idag, sen var sängen ganska lockande vill jag lova er ;)

NU idag är de en ny dag med nya möjligheter, ska ut och steka i solen så jag blir bruun! sen blir de jobb från 15,30 till 21,30 , inte så peppande i detta väder , men de ska gå bra , jobbar även imorn från 7-12 , sedan hoppas jag på att Jonatan kommer hit, har inte träffat honom sen i måndags! 0_o , + att hästarna ska motioneras oxå, ska tvinga hit emelie och rida oxå, de är hon fan skyldig mig nu ;) haha!

nej ut i solen, hörs sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0