kallt först,sedan lagomt!

Dagen idag har varit skön, trots att de var 25- i morse så har man överlevt ;D
Hästarna fick komma ut därvid 1, då var de bara -17 grader , bara och bara? men mildare var de iaf.
Sedan gick jag in och åt fruckost med Jonatan och efter det tog vi med oss vizzla och gick ut och gick en promenad efter skoterspåret , de var mysigt! solen sken och de var riktigt fint ute :)

Måste tillägga att jag trotsade kylan även i morse, gick min morgon promenad då oxå ;)!

I afton har jag varit ute och ridit Bobby en sväng, var bara ca:10 grader ute då så de var inte alls farligt .
Red lite dressyr och han har blivit väldigt duktig , han kan nästan framdelsvändning nu iaf ;) sedan gjorde jag lite halter osv, testade även på lite skänkelvikningar vilket han inte alls fattade eftersom han fortfarande inte kan skänklarna så bra.
Men de är på gång iaf, ska inte pressa honom så han börjar tycka att de är tråkigt.
Sen vill jag att han ska kunna gå i en stadig form oxå i skritt och trav, de har blivit bättre men fortfarande en bra bit kvar, Men de är roligt att ha lite utmaning :) för att sen få se vilka framsteg han gjort, de måste vara de bästa !
med tanke på att han bara är riden i 5 månader så är han otrolig!

Har även tränat i afton, blev orbitrec ca 10 min och sen boxade jag och styrketränade lite, bättre än inget.

Imorgon kommer emelie hit och ska rida med mej, de blir trevligt (hoppas jag ;) )
sedan blir de göra sig klar för stan, ska förbi ursviken och jag ska klippa luggen på Jonatans mamma, och efter det beger vi oss mot harald och sussie :) längtar!

Nu blir de sängen, godnatt!

En bild på Bobby (vänster) och Macho (höger) som lufsar på i snön :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0