5 januari,vilket oväder!

De blåser så det dånar i huset, snön bara vräker ner och så fort jag går ut får jag snö i skorna !
Idag steg jag upp kl 10 och tog ut hästarna, sedan gjorde jag mig klar för att sen bege mig mot hortlax
med mamma till "gunillas hundshop" som har ALLT + lite till! aldrig sett ngn med så mkt hundsaker, arken zoo och alla andra djur affärer i stan har inte en chans.

Vi kollade efter foder åt Vizzla och vi blev rekomenderade ett foder (kom inte ihåg namn) som var mkt högklassat med hjortsmak som är gjord specielt åt kräsna hundar (nu låter de som jag har världens mest bortskämda hund)
men hon måste ju äta eller hur? så vi köpte det, vi börjar med en liten säck på 2 kg, var inte spec dyrt heller otroligt nog.
Köpte även en hundskål åt henne och en tugglesak , Mamma köpte nå special shampoo och nå balsam till Bejliz päls.

Efter att ha shoppat loss på hundshopen en stund så drog vi till Byske där Jonte fick hämta upp mig, vi gick på konsum och helghandlade litegrann så vi ska klara oss utan att måsta handla mer sen i veckan, och efter det drog vi hem till Fällfors igen :)

Hästarna skrek utöver sig då jag komme hem och sprang fram till ledet och ville bara komma in stackarna, halverst översnöade stod dom där och pratade, så jag gick ut och skottade på en gång och nu är guldgossarna inne :)
Hade ju tänkt ut och köra Bobby idag, men de kan jag glömma!

Nu ska jag gåner och göra maten klar, blir Fisk och potatis med romsås! ingen potatis för min del utan de blir sallad.

Imorn har jag en klippning! sen ska jag till Byske och färga håret på maylena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0