3 december,inlägg 2.



Jag känner att jag måste uppdatera ännu en gång ikväll! :)
trots -15 grader, så tog jag in Bajen och for ut och red i månskenet, hur mysigt som hellst! se blev de en låång galopp på hemvägen, helt jäkla underbart!

För er som inte vet så får jag ut med Bajen i tisdags och skulle testa få honom i galopp, var förberedd på det mesta ^^, började med att värma upp honom i trav , sen ökade jag lite eftersom och från och med då jag bestämde mig för att fatta galoppen så tog de inte mer än 100 meter innan han kom in i den, jag tappade hakan och blev hel stumm, tills jag sedan skrek som ett barn av lycka och berömde honom i mass :) ! blev så otroligt stolt över honom , duktiga gubbe <3! gjorde en fattning till vilket gick super även då, och de gick även korta upp honom en aning utan att han bröt av , så jag är ruskigt jäkla nöjd! trodde att de skulle bli något kämpigare än så, då han aldrig någonsin galopperat med ryttare förut!

Ikväll därimot gick de ngt trögare, blev full fart i trav först , försökte driva in honom i galopp från det men gick inge vidare, saktade av och gjorde ett nytt försök, och då funkade det fint :)! om någon vecka sitter nog detta som en smäck tror jag, kommer nog inte bli några större problem :)!

När vi kom hem från turen ikväll där vid 18,30 tiden så skottade jag och lät mina gossar komma in, tricktränade Bobby litegrann i stallgången innan jag släppte in honom, och han var bara allmänt hetsig idag och ville bara äta upp handen på mig (godis ni vet) , han blir så till sig och ville göra allt på en gång! vilket inte blir ngn höjdare, så de blev ingen lång stund vi höll på. Funderar på det här med klicker ist för godis, men samtidigt tycker jag att hästarna ska få godis till en början tills dom förstår vad det är man menar, sen är jag inte sådär jätte seriös heller och har världens mål inom trickträningen, utan vi gör som bara lite smågrejjer för skojskull :)!


Tänkte att jag ska lägga upp en liten veckoplanering, endast för att jag är cenil och glömmer saker hela tiden ;P!

Fredag: klippa tant karin kl 12, sedan hämta hö till hästarna, sen ska båda gossarna komma ut på tur!
blir stan på kvällen och umgås med harald och sussie^^!
Lördag: rida hästarna, leta julgran!
söndag:städa huset, trickträna Bobby , Bajen ska få massage, städa stallet.

mamma och pappa har föresten dragit till fjällen ikväll, så jag har 2 hundar nu här hemma som jag oxå ska hinna med, min lilla skrutt är så liten och behändig och är inte så svår att ta med sig, men azzi är ngt krångligare ;S!
men de löser sig, hoppas bror min är hemma i helgen , då får han offra sig ngn timma.


sen imorgon ska jag ta och svänga förbi byske en snabbis då jag lix ska till stan och hämta hö, Bajens nya vintertäcke har nämligen kommit, äntligen!

Nu är de sängen som väntar, imorgon är en ny dag.
Godnatt!





Kommentarer
Postat av: Camilla

har ingen stallplats :/

2009-12-04 @ 09:26:28
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: saga

Haha, ja det var ju synd ;)

2009-12-04 @ 10:18:13
URL: http://sagabohinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0