29 december.

Fyfan så kallt de varit idag! eller är, i morse då jag steg upp var de -18,5 , tog ut hästarna och gav dom morgonmaten som vanligt, sen vid 13 kom emelie hit och följde mig ut och red en sväng så båda mina karlar fick komma ut :), hur mysigt som hellst om de inte vart så förbannat kallt! plummsade i snön, Bobby var het som en spis idag ! jisses, fick hålla för glatta livet stundvis :P Bajen skötte sig fint och emelie var då som nöjd :P
-22 grader när vi kom tillbaka -.- uusch!

Efter ridturen gick hästarna på sig sina täcken och gå ut i hagen igen, jag följde med emelie hem till storbränna en sväng, emelie släppte lös Fari på gården och hade tänkt att han skulle räsa loss lite , men blev inte så mkt spring :P! haha, sen fick både hubbe och dreitil vara lösa en stund var oxå, sen på slutet så tvär red emelie lite på lilla dreitil (utan någon som hellst utrustning ;) de ni snorungar ;) haha (skämt och sido) , gick så fint tills dreitil insåg att han ville gå in i hagen igen, han kröp under tråden så emelie fick snöra sig av :P HAHA !

resten av kvällen spenderade vi inne framför tvn och datorn och kollade läget litegrann, sen strax efter 22 kom Jonte och plockade upp mig.


Nu har jag nyss nattat hästarna (dom fick komma in redan kl 20 ikväll pga kylan), ska snart natta mig själv oxå hade jag tänkt, man blir så jäkla trött av sånt här väder! inte kul någonstans, nu längtar jag faktiskt efter lite sol, sen kan de vell bli varmare oxå, typ -5 grader är lagom! ge mig det.


Imorgon ska jag och Emelie iväg en sväng till stan., blir ett besök på systemet och sen ska jag tvär springa en runda på staden oxå, ska köpa mig en ny ring till näsan :)! sen är de ju rea överallt, så kanske man hittar ngt fint? får se hur mkt folk de är som springer överallt, om man tar sig fram eller :P kan vara rätt kaos när de är mellandagsrea, sen är folk så dumma i huvudet jämt -.- inte kloka någonstans!

Nyås ska jag iaf spendera hemma i fällfors, känns lättast, sen tycker jag nyårs är så jäkla överskattat!
får se om Jonatan stannar med mig eller om han festar i stan, emelie ska iaf vara mig trogen och umgås :P , blir äta god mat och sedan dricka litegrann, kanske smälla ngn enstaka raket eller ngt :) får se vad som sker, ska bli superskönt att vara på hemmaplan iaf, inte behöva bekymra sig över skjuts osv .

Nu väntar sängen, imorn blir de som sagt stan, och är de inte allt för kallt så ska hästarna ut oxå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0