24 december, Julafton!

Julafton idag, började dagen med att stiga upp kl halv 10, ut med hästarn och sen vid 10 kom jennie hit och jag färgade utväxten på hennes hår :) bytte julklappar osv, sedan bytte jag om och gick ut i stallet och skottade å gjorde klart för kvällen, sen tog jag in Bajen och travade en runda runt byn, min egna lilla tradition :]
Bobby var lite ledsen över att han fick vara hemma, men jag har lovat honom att om de inte är allt för jäkla kallt imorgon ska jag fara ut en sväng :)! , rundan runt byn med Bajen gick iaf kanon! och jag är glad att jag tog honom då de var tänt marsaller överallt , Bobby hade dött :P! Bajen brydde sig inte ett dugg :) duktiga häst! pigg var han oxå, så äve han ska få sig en liten genomkörare imorgon :)!

efter ridturen gick jag in och hjälpte pappa förbereda maten och fikat, (mamma jobbade till kl 14)
klockan blev halv 3 och mamma å morfar anlände, blev fika och skrap av trisslotter som vi gör varje jul :)! sen klippte jag morfar och sedan blev de lite titt på kalle anka, även det en tradition :P men jag förstår inte att jag orkar se det, är så ruskigt trååkigt ! :P

kl blev 17 och vi åt julbord, ååh jag lovar att jag åt tills jag rullade! nåså jäkulst vad mätt jag blev, jisses!
sen där vid 19 öppnade vi julklappar, och jag är riktigt nöjd :)!
fick bla:

*digitalkamera av Jonatan och ola
*digitalkamera av mamma och pappa, dålig komunikation med dom ovan :P haha!
*presentkort hos frissan på 350 kr och en hårspray!
*presentkort på challes i byske, så jag kan köpa nya skor!
*parfym
*kort på hästarna
*200 kr av morfar
*en kameraväska


sen kommer jag inte ihåg mer :P! men jag tror det var allt, är riktigt nöjd! de enda som fattas är en dator :P men de ska jag nog ta och köpa mig nu på mellandags rean, såg att dom hade jättebra priser på onof! sen expert, så ska ta mig en titt imorgonnär jag lix far till stan, julmat hemma hos Jonatans pappa.

synd bara de här med att jag fick 2 kameror, känns dumt att lämna tillbaka en när jag fått de i present! men vad ska jag göra med 2 kameror? använda den ena till den har slut ström och sen ta den andra? :P jag vet inte, får se hur jag gör .


Nu ska jag ta och invänta Jonatan, sen blir de sängen!

fortsatt trevlig Jul allihopa :)!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0