1 december.

Nu är det en ny månad med nya möjligheter, december månad tror jag är den mysigaste månaden på hela året!?
med allt julpynt och julstök osv, sen blev de ju då ingen dålig start på december då vi fick 15 cm snö igår! helt underbart! äntligen är de vitt ute och man kan ha gott samvete över att man plockat fram julgrejjerna :)

Igår var jag till byske till frisören, gjorde ljusa slingor på min "utväxt" som folk säger är obefintlig,men jag ser den själv :P! men nu är den borta, blev supernöjd! sen for jag vidare till stan där jag gick in på royal och köpte GROOV spc och magtarm pulver till Bajen, sen frågade jag om klippmaskinen där, och dom hyr ut och de kostar 200 kr dygnet, alltså inte så dyrt! därimot ville dom att hästen skulle vara duschad och schamponerad innan man använder den, vilket jag tycker kan vara lite svårt nu på vintern :O men de dom inte vet lider dom inte av^^

efter royal blev de solbacken och in på jula en sväng, köpte en till blå ljusslinga som vi ska sätta i ute granen då den ola köpte för ngn dag sen inte räkte runt hela, sen for jag vidare mot ursviken hem till Jonatan.
Åt middag och sen fixade roger ryggen på mig, efter det for jag till byske igen och satt med mamma på kiosken en stund och filosoferade, tills jag kom på att jag skulle fara och hämta hem min westernsadel och hälsa på Macho lite, sagt och gjort^^ väl där så hälsade jag lite på macho som inte alls var så brydd över att jag kom :P känns bra på ett sätt faktiskt, man märker att han trivs ! sandra kom ut en sväng och pratade lite, sen tog jag sadeln och for hemöver.


Idag är de helt underbart väder ute! solen skiner och de är massor med snö på träden :] på backen oxå iof^^
ska snart gå ut och ta in Bajen och göra honom redo för en ridtur, idag blir de på med westernsadeln, ska se om jag kan få honom i galopp , kan tänka mig att de kommer bli ngn enstaka bakuspark och ngt bocksprång, men med westernsadeln så sitter jag som en smäck :P! hoppas jag, den som lever får se^^!

har inga planer för kvällen förutom att Jonte kommer hit efter jobbet, blir nog en tidig kväll med lite film kan jag tänka?




Kommentarer
Postat av: mican

jo, jag vet, men om de blir rött blir det att ha färg hemma och färga om, så de är jag redan inställd på. rosa tror jag inte att jag ska ha ;) lila har jag ju haft en gång redan =)

2009-12-02 @ 13:48:16
URL: http://diamantmoln.blogg.se/
Postat av: jessika

ååh, vad rooligt! :D räserbajen ;)

2009-12-02 @ 19:56:13
URL: http://lundmarkarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0