4 augusti.

Blev ett snabbjobb ist för intervall på rakbanan idag med Bajen, christer kom och tittade på honom och klämde igenom hela hästen och sedan testkörde han honom litegrann, christer kom fram till att han var "spattig" och troligast är de i vänsterbak knä, alltså inget allvarligt utan behöver troligast bara sprutas en gång. sedan behöver hästen bygga upp mera muskelatur i bakändan , men de viste jag ju själv oxå.

själva snabbjobbet gick bra, körde 25 tempo 2100 meter utan problem, själv blev jag ungeäfr sandblästrad av allt smågrus som flög upp och innanför både glasögon och tröja , jisses va de sved ! men de får man taa.
En nackdel var att han hade INGET tålamod i att stå stilla inne på banan när jag skulle tvärprata med christer lite, då började han hoppa och studsa å backa osv, han var pigg! sen dumheter såklart, men övning ger färdighet.

i övrigt kändes han väldigt fin i körningen, inga konstigheter alls faktiskt. sen även duschen och lastningen gick kanon!
de är en så fruktansvärt snäll häst och finns inget ont i honom, jag är helt ärligt väldigt väldigt fäst i hästen.

NU här framöver kommer jag köra honom med tryckvagn i skritt 2 dagar i veckan för att bygga upp muskelaturen baktill, sen fara ner 1 gång i veckan och köra snabbjobb/intervaller med honom och sedan ridning 2 dagar i veckan.
Kommer börja så såfår vi se hur de fungerar, sedan då de börjar frysa på och bli hårt ute då de blir "vilo period" så blir de ev spruta honom i bakknäna, för i denna häst finns de en ruskig kapacitet! hanbehöver bara tränas lite anorlunda .

Ringde Mickonen i morse och hörde hur de såg ut för honom nuframöver med skoningar , han hade haft semester nu ett tag och nu hade folk ringt som tokar så han var uppbokad i 2 veckor framöver, shame on me som inte ringde tidigare-.-
Bajen är i ett STORT behov av att fixa iaf framfötterna, ska höra med leif Eriksson ifall han har lust att kirra de åt mig, eller om rent utav christer kan görat, för de behöver fixas nu helst på stört. Hörde hur ena skon "klingade" lite nu när vi kom hem då han gick, så tror den är påväg att lossna snart.


Bobby blev glad då vi kom hem, stackarn trodde att han skulle bli ensamen igen,han skrek utöver sig när vi kom hem!
När jag lastat ut Bajen så kylde jag benen lite innan han fick gå ut i hagen och äta , så nu står gossarna och njuter över att vara med varandra igen :) sötnissar!


Ikväll blir de troligast fara till Boviken och grilla med massa folk, kommer nog bli trevligt :) fast blir ingen sen kväll, ska upp kl 7 imorn och jobba -.- , men snart är de över, snart är jag utomlands med världens bästa vänner och Jonatan i 7 dagar, sen kommer jag hem och då blir de full rulle här hemma med träning av hästarna, hemtjänst jobbet är över.
Känns faktikst inte alls kul, kommer sakna jobbet stundvis , men jag hoppas iaf på lite ströjobb hädanefter.

Nu ska jag duscha  bort allt grus jag har överallt.
hörs.


Bajen :*    Bobby <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0