2 augusti.

De finns verkligen dagar jag längtar till höst/vintern, idag är en sådan dag! de är så varmt att de knapt går vara ute och snart ska man utomlands i 50 graders värme, smart man är? :P fast där kan vi iaf bada utan att frysa ihjäl, så jag ser fram imot det, men sen får de bli höst ! de är den bästa tiden på året tycker jag.

Idag har jag jobbat från kl 7-12 , ställde väckaren som dock inte ringde imorse? vaknade som tur var 10 i 7, då hade jag ogett hästarna mat så jag hoppade ner i kläderna och sprang ut och gav dom, sedan tog jag 4-hjulingen till jobbet.
Tur att jag inte har långt, då hade de slutat illa :P kl var på pricken 7 då jag kom fram iaf, tuur.

Nu har jag solat en stund, måste ju utnyttja värmen på ngt vis :P men gav upp efter 15 min av att de blev alldeles för varmt, sen långtråkigt då jag inte har ngn att prata med -..- Jonatan vägrar komma hit, fast iof så har han inte varit hemma på väldigt länge med tanke på att han jobbat så mkt i veckan hos mamma, så han förtjänar de faktiskt, imorn kommer han troligast tillbaka för då jobbar han igen, och jag själv jbbar 7-16 imorn sen är jag ledig tisdag då de blir fara ner på banan med Livi Bajen och köra lite intervaller, sedan ska christer kolla in honom då oxå så de blir kanon!


Nu idag ska jag ut och promenera, sen förhoppningsvis fara ut och rida Bajen en sväng ikväll om de inte är så jäkla varmt, kommer så himmla mkt flugor då! sen så behöver Bobby skrittas, hans ben ser förövrigt istort sett helt friskt ut nu! hade de inte kostat skjortan att fara in med honom på kliniken igen och kolla läget i benet (kostar 2100 kr att lysa ETT BEN) , tror jag avvaktar ett tag till så får vi se sen då jag får min nästa lön :) tänka sig om de är helt borta redan? för de har läkt ruggit snabt den här gången och han haltar inte i traven någonting alls nu! sen reagerar han inte när man lyfter upp benet och knäpper runt senan heller, så förhoppningsvis börjar de gå över, min älskade Bobby plutt <3


sen nu över till min "räser diet", idag till fruckost blev de ingenting eftersom jag var så sen, till Lunchen blev de lite rester från igår, korvstroganoff med fullkornsmackisar och broccoli, mellanmål blev tinade hallon och nu till middag ska jag laga renskav med potatis och rårivna morötter och ännu mera broccoli:) kommer bli smask!

Har även gjort en "sussie" och hängt upp en bild på kylskåpen på en snygg kvinnokropp så jag ser den varje gång jag öppnar kylen :P hahha! de funkar faktiskt, igår blev jag sugen på dricka men tog de inte då jag såg bilden ;) efektivt.


fakta om Broccoli:

broccoli innehåller mkt fibrer och vitamnA  C, skyddar mot bla cancer och de nyttiga fibrerna hjälper
till att sänka ditt kolestrolvärde .Broccoli innehåller väldigt mkt nyttiga saker utan att bli många kcal, ca 100 g broccoli innehåller 35 kcal och trots det ger den en bra mättnadskänsla och dessutom passar den till de flesta måltider
.


Då vet ni det, själv hatade jag broccoli förr, men har nu lärt mig äta det och tycker de smakar riktigt gott! särskitl med en liten smörklick till :]


återkommer senare ikväll.

Kommentarer
Postat av: sussie

hahaha tjohoo, det funkar :D

you go girl ;)

2009-08-03 @ 15:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0