24 april.

Idag har jag haft sovmorgon, Jessika kom hit i morse och tog ut hästarna, sköönt var det.
Idag är de hennes sista praktik dag och de är idag jag ska skriva en utvärdering om hur hon skött sig, blir inte så svårt:)

Hur som hellst, nu kl 12 kommer en tant och ska klippa sig, hon har ringt hela veckan men jag har inte haft tid.
Hon ringde för en stund sedan och frågade om jag inte hade tid idag då? och då sa jag att jag kunde klämma in det, och att hon skulle vara här kl 12, då har jag fått det överstökat iaf .

Efter klippningen ska jag pallra mig ut i stallet och börja måla tror jag, sen måste jag förbi byske och handa till imorn ,
blir nämligen så att jag och Jonte ska vara med Harald och Sussiee och grilla imorn :D skit najs! jag längtar verkligen.
Till det ska sussie göra sin jätteee goda grekiska sallad och jag ska göra potatisgratäng :) blir mums!

Ska hinna ut och cykla idag med Vizzla oxå hade jag tänkt, hon behöver bli av med lite energi !

Föresten! igårkväll var jag och Jessika ute och red på grabbarnagrus, jag på Macho som var eggad som satan!
Och jessika på Bobby som även han var ganska eggad, vilket slutade med räser rally nere efter hälleströmsvägen !
Macho bockade som ett tok och Bobby var skit sur för att dom inte fick springa om oss (Macho kickar mot dom då)
så till sist sket Bobby fullständigt i jessika som satt och proade som ett tok, och sprang om oss!
Och jisses amalia vilken sur häst jag fick då kan jag meddela :P hahaa! de var faktikst ganska roligt endå, och vi fick stopp på dom utan problem, som tur var , annars hade vi vell sprungit än!

Ni som inte har ridit Macho borde göra det, när han sätter iväg så är de " ohh gudförbannat håll i hatteen" som gäller :P
han slänger ner skallen i backen sen bockar han som ett tok och springer som aldrig förr, och innan man fått stopp på skrället!!! men ibland har han faktikst hovet ett stanna själv, när han känner hur förbannad jag blir :P

Men igår gick de riktigt bra! dom där nya tyglarna som jag köpt fungerar super, och man har världens grepp.
De är nästan svår att bli arg på stackarn oxå, eftersom han gör sådär bara för att han tycker de är så roligt,
Men de finns gränser :P!

Nu ska jag gåner och förbereda inför klippningen, sen blir de ut i de härliga vädret! 11 grader + idag ;)
hörs sedan gott folk.






Jag och Macho hoppar (2 år sen), hindret är på 80 cm :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0