15 april.

Hemkommen från banan nu med Bobby.
Började med att jag ridvärmde honom 5 bakvarv , gick fint! och jag överlevde faktiskt, och jag har känsel i benen :P
sedan fick han vila en stund och efter det körde christer 3 gånger 1500 meter i 35 tempo tillsammans med en annan häst, även det gick fint! men de är en bit kvar, han behöver ännu bättre kondis. efter ca 15 min efter körningen låg pulsen på 79, på en vältränad häst så ska den ligga mellan 60-70 ungefär, så de är vell igentligen inte allt för långt borta.
Ska börja fara ner med honom 2 gånger i veckan så jag hinner få igång honom till sommaren, ev att han tilloch med ska få flytta till travet över sommaren, sommartid har jag så mkt bättre möjligheter där än här hemma!
De finns massooor med ridstigar här hemma, men inga som du kan springa riktigt fort på osv.

så vi får se om de blir så att jag har honom där i sommar, och tar hem honom under vintern igen?

Frågan är då, vad jag ska göra av Macho.Älskade häst.
Ingen som vet ngn som behöver en jätte fiin varmblods kille? han älskar att hoppa och är duktig på dressyr,
sen det riktigt bästa han vet är att få fara ut och dra vagn.
Han är som han är men har ett hjärta av guld.
Hör av er om ni vet ngn som behöver en häst!

NU ska jag slappa framför tvn en stund, sen ta in hästarna.

Tyvärr har jag inga bilder från idag! de suger, Jonte vägrade stanna kvar och vara fotarn, så de får bli nästa vecka.



 
Jessika och Bobby.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0