7 nov.

Idag steg jag upp klockan 9, tog ut hästarna, Bobby blev först ut och han var lugn och snäll som vanligt då jag skulle he på honom täcket. Men sen blev de Machos tur (gammgubben) och han har jag alltid lös på morgon i stallgången för han har alltid så bråttom och då han märker att han sitter fast så får han panik, och de slutar oftast med brännsår i pannan.
Hursom hellst så stod han lös, var lite busig i början som vanligt, sen blev han livrädd för ngt! har ingen aning om vad? han sprang iaf ut ur stallporten och jag sprang efter och snörde mig på honom, sen tog jag in han igen och han var nervig som ett vrak , fick iaf fast sista spännena på han , sen fick han gå ut i hagen och avreagera sig .

Då de var gjort fick hästisarna mat och vatten, sen övningskörde jag med mamma och Jonte till Byske för att sedan fortsätta till stan, farsdags present skulle inhandlas :) parkerade för första gången idag på Domus parkeringen där de alltid är smockat med bilar, de gick bra! hör och häpna.

Vi gick typ max 20 min på stan, och hittade en parfym och en tröja till pappsen till på söndag :) !
sen ska jag baka en "maräng sockerkaka bär glass tårta" lite invecklat namn, kom inte ihåg va namnet på den var :P
Men den blir säkert god, om jag lyckas med marängen då vill säga.

Nu ska jag ut och gå en sväng, sen göra mina situps och senare ikväll blir de orbiitrec en stund :)
Till middag idag ska jag göra en god köttfärspaj till den som undrar, och så blir de idol såklart !

tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0