28/29 nov.

Äntligen fungerar internet igen, har varit ur funktion sen igår ;S uusch.
Hur som hellst så har de vell endå inte hänt allt för mkt, vart hemma osv.
Idag var jag ute och red Bobby en sväng, satan vilket väder! de blåste nåså jäkulst och jag såg inte mkt under ridturen, men de gick vell hyfsat endå, om man bortser att jag var nära på att ramla av, de var många år sen sist jag var så jäkla nära!  Jag skrittade på långa tyglar och skulle fixa ngt med vanten, och Bobby hoppar till och vänder på en 5 öring och sadeln gled åt sidan (alltså även jag) och där hängde jag så fint, tur han stannade ganska direkt :P annars hade jag dunsat i backen skulle jag tro.

Óm man bortser från det så gick de som sagt bra, några bakutsparkar blev de vell oxå men de var inte så seriöst .
sen vid halv 2 kom Harald och sussie, så jag och Jonatan har umgåtts med dom hela dagen/kvällen vilket har varit mkt trevligt :) tolkade med madrass bakom 4-hjulingen och sen åt vi pepparkaks deg och chillade på en stund, sen gjorde jag kyckling gryta med ris, och efter det tolkade vi lite till, som slutade med att sussie fick ett jack i benet och jag fick ont i en tå :P HHAHA, men kul var det endå.

sen blev de då Idol, samtidigt som de var bra att Johan åkte ut känns de endå lite sorgligt , han är ju så "korkad" på ngtvis :P? , sen tyckte jag att alice börjar sjunga sämre, jag vet inte riktigt vad som börjar hända med henne.?
Kevin är iaf bäst på att sjunga, sen tror jag att han måste vara jordens lyckligaste människa? han är jämt glad oavsett kritiken han får :P!?

Nu har harald och sussie farit hem, och jag och Jonte ska lägga oss, blir den tidig morgon imorn för vi ska nämligen till luleå på marknad och Jobba med pappa, kommer att vara kallt! men i slutändan är de värt det, eftersom man får betalt och pengar behöver man ju nu när julen snart är här, alla julklappar osv.
på tal om jul så städade jag här i huset i över 3 timmar igår, bytte till julgardiner sen dammtorkade jag och dammsuga och skurade hela nedrevåningen och julpyntade :) blev HUR fint som hellst! och stämmningen börjar komma krypandes.

som sagt, imorn tillbringar jag dagen i luleå, även söndagen.
sen på måndag vet jag inte riktigt vad som blir, måste nof förbi royal och köpa en fodersäck , sen landar vi vell hemma hos Jonatan en stund antar jag, sen måste Bobby ut förstås.

Nej, nu ska jag sova, så jag orkar upp imorn!
GOdnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0