9 juni


hej och hå, vilket skitväder! det här känns verkligen inte alls som sommar.
Men de finns inget man kan göra åt saken, bara le och se glad ut antar jag :)
Just nu sitter jag iaf hemma hos Jonatan, väntar på att han ska komma hem från sin första dag på jobbet.
Han slutar kl 2 men jag ringde kvart över och då var han då fortfarande kvar, han börjar med att jobba över redan första dagen  ;) , han är så duktig min lilla kaarl :)

Idag sov jag till klockan var halv 1, skönt må jag sejja! Nu har jag ganska just ätit fruckost och nu snart ska jag ta och gå ut på en promenad innan Jonatan kommit hem så de är bortgjort, för han brukar aldrig villja följa med mig.
Han är så otroligt lat då de gäller sånt där, men då är han redan smal som en sticka så jag förstår ju hur han tänker.
Men de finns nog inte en människa som inte behöver röra på sig, de är bra för allaa tror jag :)

i Lördags var jag ute och red Bravad, Han var så OTROLIGT fin! jag blir bara gladare och gladare för varje gång vi är ute.
Det är en sån härlig känsla att rida honom, han går som en Gud! fyfan, vilken maffig häst han är! de är otroligt.
I söndags jobbade jag, altså igår. sen efter det kom Jonatan och hämtade mig vid 1 tiden och vi for hem till mig.
Jag skulle ut och Köra Macho hade jag tänkt, söthästen. Men de började blåsa så jävulst, kallt och jävligt så de sköt jag upp. De blev att jag och Jennie tog oss en lång promenad ist, vi gick enda till välltan och uppför den jävulst jobbiga flåsabacken ( en brant backe med lös sand) och sen hem igen :) totalt blev det ca:6 km, jag kände mej duktig efter det måste jag sejja, de var VÄLbeehöveligt :) efter det gick jag in och åt en massa vattenmelon, MUMS.


Imorgon ska jag hem till fällfors igen, de blev inget jobb imorgon utan på torsdag :)
så imorn ska jag rida hästarna hade jag tänkt, Macho ska ut! då får ev bravad stå över imorgon.
De beror på hur ont i kroppen jag har, det är så otroligt jobigt. Jag önskar jag vore en vanlig människa!!

sen kom jag just på, att igår då jag och jennie var ute och gick så gick vi förbi hagen där jag ska ha hästarna på bete , de såg JÄTTE fint ut! massor med grönt gräs osv, massor mkt bättre än vad de var förra året om man sägerså.
ev att jag släpper ner dom en sväng till helgen så dom får äta upp de där som kommit upp nu, åsså får de växa upp ännu en gång tills jag släpper ner dom igen :) då blir nog gräset ännu bättre skulle jagtro, och de är ju super!

Nej nu ska jag ta mig en promenad, innan Jonatan kommer :)!
vi ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0