7 juni.

Ja, det har hunnit hända en hel del saker nu dom senaste dagarna men jag har itne haft tid att sitta här och skriva ner allt

Men hur som haver så tog Jonatan studenten i torsdags :) , nu är han vuxen den jäveln, fast jobb och hela köret.
Men man kan inte annat än önska honom lycka till, han är trots allt min älskling som jag ska leva med :)
så GRATTIS på dig din sötplutt! jag älskar dig mest, de vet du <3

På kvällen blev de fest , jag var hos Mican och Jonatan var med sin klass på rovön.
Hade riktigt trevligt stundvis , blev vell kanske lite mkt av de goda, men de gick bra endå :)
På kvällen kom Jonatan förvi en sväng och de slutade med att vi hamnade på max (som vanligt)

Fredagen sov vi, och sen får vi till Jontes pappa dä han fick lite presenter :) sen åt vi grillat, MUms!
På kvällen blev det fällfors, eftersom vi kände oss hyfsat slitna och trötta så gjorde vi inte så mkt.
Vi var ute och lekte med Vizzla en stund och tog lite kort på henne :) sen gick vi en liten promenad
och efter det så blev det sängen. Imorse fick jag stiga upp tidigt, klockan 9 ringde väckarn.
Det var bara stiga upp och göra sig klar, sen fick jonte skjutsa mig till byske på kiosken.
Så idag har jag jobbat ett tag, tjänat lite pengar vilket behövs! är skyldig jonatan 2500 kr.

efter att jag jobbat ett tag kom Jonte och Ola förbi kiosken och vi drog till solbacken i stan,
jag köpte mig en ny mobil och dom andra köpte nå bilvax osv.
Min mobil gick nämligen sönder i veckan, displayen är helt svart oh sen ringer den till folk även
fast luckan är stängd, heel knäppt! de borde ju inge gå tycker jag? men men, tydligen.

Så nu har jag köpt en ny, den kostade mig 2300 ! de sveed, fyfan säger jag bara.
Men jag ville ha en mobil utan lucka och med bra kamera och mp3 , så då får man vell räkna med ett sånt pris.?

Nu är vi iaf tillbaka i Fällfors, vi har jst äit lite middag och de blev lax och romsås.
NU ska jag ut i stallet en sväng, får se om jag tar bravad på en ridtur?
Han skrämde mig i morse, han låg i hagen och reagerade inte ett dugg då jag kom fram oc ropade på honom!
han låg och blundade med huvet ner i backen, sen ryckte han som ett cp! så jag gick in och tryckte upp en morot i näsborren på han, och då först vaknade han till. Han måste ju ha drömt ngt väldigt specielt? eftersom han inte reagerade nånting på ngt. Lite orolig hann jag bli, men han verkar då helt okey :) han var bara trött.

Imorgon ska jag ut och rida har jag bestämt, sen ska jag ta Macho ut i skogen med vagn en sväng :)
och efter det ska jag ta tag i sommarhagen , den måste fixas eftersom dom snart ska få gåiväg på bete :)
hade tänkt vänta ett liten tag till , för dom kommer tappa skorna där nere på betet.
så jag får vänta tills dom "får" låssna :) , annars blir de så satans dyrt.

Nu ska jag gå ut, göra lite nytta kanske :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0