16 juni


jisses amalia, idag har det varit en trippel räser dunder "extreeeeem" make over för mig!
Jag har nämligen klippt mig, jag har klippt mig väligt mkt! jag har klippt en PAGE!! :O
Jag har inte haft en så kort frisyr sen jag var 5 år gammal, jisses! jag fick värsta tuppjucket hos frisören idag.
Vi pratade först en stund om hur jag ville ha det, jag hade hittat några bilder som jag gillade osv, då frissan sen sa
-Men du! en page?

Så jaapp, så fick de bli! 15 cm hår åt pipan blev det, nu har jag så kort hår att de knappt når till mina axlar, eller de når inte till mina axlar ;O, haha herre gud, Men jag måste säga att de känns faktikst bra :) de gör det, kul med ngt nytt fören gångs skull, jag är jätte nöjd :)

På tal om det så har jag träningsvärk sen jag och Macho var ut på låntrippen i lördags, i söndags kunde jag typ inte gå!
Men var endå hurtig och drog med mig Jennie på en jogging runda :) kände mig rätt stollt efter det må jag sejja.
Och på kvällen for jag och Jonatan till stan, jag for till Mican en sväng och hälsade på och de var riktigt trevligt.
sen Fick Jonte hämta mig och vi myste en stund och sen somnade vi som stockar, jag var så himmla trött!
Idag började Jonte jobba kl 2, han slutar inte fören klockan 12 inatt ;/ så vi kommer typ inte ses fören på torsdag?
det känns lite tragiskt, för jag kan ju som inte sitta hemma hos han och vänta till klockan 1 på natten då han kommit hem´;/ , men jag far troligast till han på onsdag , för han är ledig på torsdaag :)! då blire Fällfooooooooooors !

Midsommar?? är ett stort frågetecken! vad händer då? vad jag vet så ska jag jobba från klockan 14,00 till 19,00 och då är Jonatan på holmen med sin familj, sen kommer han och hämtar mig :) , då blire Fällis och äta med min familj osv:
Men efter det? , är iaf öppen för förslag :)  men INGET supande för min del, nog för att det skulle vara riktigt najs men jag ska icke!! jag ska vara en duktig flickaa nuu hädanefter :) som sagt så ska 5 kg bort innan turkiet och det ska jag klara.

Har läst om de här sauna belt, de verkar supebra! så jag har beställt ett för 249 kr, det är ett bälte som gör att det värmer och man börjar svettas i sinne, det skulle inte vara så dumt :) man förbränner 600 kcal på 50 min vilket är jätte bra!
har läst om en massa som testat det och dom är supernöjda med bältet, så jag tänkte att jag ska testa!
För med motion och bra mat så kan de inte annat än funka, på 50 min ska man tappa ca:2,5 cm runt midjan.
Men en del av det återkommer när man får i sig vätska, men de endå toppen så jag har bestämt mig för att testa det :)
funkar de inte så fukar de inte, är endå inga större summor som jag lägger ut på bältet hur som hellst så .


Imorgon ska jag och mamma till piteå på ett veterinär besök med våran hund Bejliz ;/ , hon har blivit alldeles grågrumlig i ena ögat, antingen har hon fått ett sår eller ngt som ligger och skaver i horhinnan, eller så håller hon på bli blind på ögat.
Jag hoppas verkligen att det inte är ngt allvarligt, stackarn som bara är 2 år gammal ;/  de vore hemskt för henne.
Jag håller iaf tummarna på att de inte är ngt större fel!
Sen på kvällen ska jag jobba, jobba jobba jobbba, de kommer bli hur mkt som hellst nu framöver och jag är INTE nöjd med schemat! Jonatan har semester vecka:28,29,30 och jag jobbar nästan alla dagar då! vi som skulle fara till falun och sen till fjälen och fiska å tälta :( ! , men jag hoppas att de löser sig! annars kommer jag inte träffa Jonatan nånting i stort sett i sommar, och de klarar jag seriöst inte av! de vore de västa som kan hända känns det som :( far ju utomlands i augusit oxå och är borta i 9 dagar då, nog för att jag längtar i sinne! men jag kommer sakna min älskling ;(! <3

Men som sagt så hoppas jag de löser sig, annars vetjag inte vad jag gör. För jag måste ju jobba, behöver verkligen pengarna! de är dyrt att ha djur, och sen så vill man ju ha råd med lite annat oxå här i livet.

Nu ska jag nog ta bravad och fara ut och rida en sväng :)
sen blir de sova för jag är så himmla trött!

upp kl 9 imorn..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0