5 juli


Idag är jag inte på så bra humör känner jag, dom från Lund kom och tittade på hästen idag .
De ringde i mobilen klockan 10 , jag svarade och då sa dom att dom var i fällfors.
Jag kännde paniken! jag flög upp ur sängen och drog på mig en tröja och leggins  sen sprang jag ut och där stod dom på gården, jag måste ha sett otroligt risig ut! haha.

Hur som hellst så tyckte dom om honom, han var trevlig att hantera sa dom , vilket han verkligen är :)!
sen skulle hon provrida och de gick bra, han skötte sig fint faktikst förutom att han rennt utav var lite lat :O??
Hon red i westernsadeln iaf och hon tyckte inte riktigt att hon fick kontakt med hästen, de är ju svårare när man rider i en sån sadel eftersom man inte riktigt kommer åt med skänklaran lika bra som i en vanlig. så man får rida med mkt röst och säte i den. Det slutade iaf med att hon vile komma tillbaka och prova rida honom igen fast i en  vanlig sadel.

Igårkväll fick jag ett mejl av en kvinna från stan som avr intresserad av att träffa honom, ev så kommer hon förbi ikväll.
Hon var ute efter en häst som hon kunde rida i skogen osv, det älskar ju han så de vore perfekt! de gäller bara att dom kommer överens . Imorgon kommer det oxå en tjej från stan som ska provrida honom, så jag hoppas att det blir bra :)

Igår pratade mamma med Christer (han somjag ska köpa bobby av), vi kom överens om att innan han kom he hit så skulle han kolla igenom munnen på han, sen att vi delar på kostnaden av skoning innan jag tar hem honom.
Så de blir nog bra :) jag längtar.

Och en till sak om gårdagen, fest hos Mican var det men jag var inte alls så peppad.
klockan halv 7 ungefär då jag kom dit var jag full, gav upp klockan 9  för det blev inte som jag trodde att det skulle bli, sen började jag må illa oxå för jag hade knappt ätit någon middag. så Jonatan kom och hämtade mig,vi for till byske en sväng ner till campingen och hälsade på Harald och Sussie en stund, de var treeevligt :)!
efter det drog vi hem till Fäll och gick å la oss.

Händelserik gårdag ;)

Nu har jag just ätit lite Lunch, funderar på om jag ska lägga mig och sova en stund till, är så himmla trött.
Jonatan drog till Biltema i morse, jag ville följa med, men de hann jag inte :(
piss.

Kommentarer
Postat av: Mican

nästa gång får du ta de öugnare så du kan kan stanna längre :)

2008-07-06 @ 16:25:08
URL: http://diamantmoln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0