17 juli


dagarna fortsätter att rulla förbi, man hänger inte med riktigt.?
Igår var jag och Jonatan i hans stuga på holmen, han åkte vattenskidor osv, jag är för feg för att testa :P
efter vi varit där några timmar for vi hem igen, till mig.

Bobby har varit halt i 3 dagar nu, men de blir bättre och bättre för varje dag och idag syns de ingenting än så länge :)!
till er som undrar varför så är de pga att han stått i 5 månader, han hade inga skor fram och hovarna var inte såväl omskötta. Jami kom och skodde om honom och han tog lite för mkt så de blev tunnt under fötterna på honom, så nu när de regnat i sinne i 5 dagar i sträck ungefär så blir de sutr i hagen, och de gör att hovarna blir mjukare.
Så därför ömmar han, han tog för mkt av hans fötter och sen när de blev surt vart de droppen.
Men som sagt, de är i stort sett bra nu :)

Jami kommer till veckan på onsdag och ska sko om Macho, så då får han spika på nå sulor på bobby fram så blir det nog bra :)

idag är min sista lediga dag för i helgen, de är marknad i byske fredag lördag och söndag. Lätt VÄRSTA HELGEN på hela året, verkligen! de blir långa dagar, de brukar alltid vara varmt och sen är de stress som gäller, i SINNE!
jag längtar som fan tills den här helgen är över.

till veckan blir de oxå hur mkt som hellst att göra, med djur osv. Men de är trevligt! :)
sen måste jag hinna med att fixa kalrt stallet oxå, har börjat måla och de blir faktiskt jätte bra :)!

de som ska göras är

*Måla klart stallet
*köra/rida bobby
*Maco ska skos/bobby ska få sulor
*Macho ska ridas!
*gården måste städas

Det som är gjort
*nytt golv i ena boxen
*städast/rensat i stallet
*påbörjat målningen
*lastat skrot på släpen

Nu ska jag göra mig i ordning, sen blir de ev stan, ska färga håret på Mican :)
sen ikväll kommer jag hem igen, hästarna ska in och Bobby ska få sin dagliga behandling av sitt ben .

tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0