14 juli.


Dagarna bara rullar förbi, allting går så himmla fort känns det som. vart tar tiden vägen?
Gårdagen tilbringade jag hala dagen hemma, umgicks med Jonatan och där vid halv 3 tiden for vi ner på folkan och åt med Jontes låtsas pappas släkt , fråga mig inte varför dom kom till fällfors? men, så var det iaf.
Efter vi ätit skjutsade Jonatan mig till byske, jag jobbade från halv 4 till klockan 9 på kvällen, under tiden jag jobbade så passade jonte på att åka hem till ursviken en stund. och vid 9 tiden komhan och hämtade mig igen :)
Vi gick till bianco och beställde en pizza, som vi sedan stannade av och åt upp vid vägkanten ;) haha!

Nä vi väl kommit hem så började regnet ÖSA ner, hur mkt som hellst! så de var bara ta på sig regn jackan och gå ut i stallet och göra i ordning så hästarna fick komma in, dom såg inte så nöjda ut ute i hagarna :P
Men galda blev dom då dom fick komma in iaf, Bobby pratade hela tiden och Macho la sig ner direkt för att rulla^^ (standard)

När stallet var klart så gick jag in igen och myste med Jonte, vi gjorde rabarber paj för min pappa fyllde år :)!
vi åt och åt sen gick vi igenom duschen och efter det blev de sängen och lite film, vi såg JUNO, den var ganska bra endå, men under förväntan :/ men den dög , trött som fan blev jag då hur som hellst av att se den^^
så gott har jag sovit inatt!

Nu har jag ganska just vaknat, eller för 1 timma sen. Tog ut hästarna som tyckte att jag sovit för länge;P
har gett dom lite mat och nu snart ska jag ut och byta deras vatten , do är experter på att äckla ner det direkt!.
sen ringde jag min mamma  och hon sa att hon skulle ringa om HÖ idag, jag hoppas verkligen att vi får hämta redan ikväll, för bollen som jag öppnade för 3 dagar sen har redan börjat mögla! sata bollar, dom är tragiska på sommaren.

Idag är de fullt upp, de är mkt jag ska hinna med!

*hämta hö
*fara till stan och fixa nya brädor till boxen (ska lägga om golvet)
*köpa färg till stallet
*ut och rida/köra bobby
*Mocka i stallet


sen hade jag tänkt göra en beställning från börjes oxå och se om dom har nå bra pris på vintertäcken, skulle behöva iaf 1 sånt och sen ett regn täcke vore inte helt fel heller, ska kolla upp det sen :)

Nu ska jag mysa sönder Jonatan, sen är de dags att sätta igång! så jag hinner göra ngt idag :)
vi ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0