knäckflarn,för lite julstämmning

Iafton ska jag baka knäckflarn :) måste vara en av dom godaste kakorna på jorden !! jag skämtar inte.
Jonatan har varit in på maxi och handlat alla ingredienser, så nu blir de baka av :)

snön faller ner, har gjort hela dagen och jag kände att jag var tvungen att baka :) blir sån julstämming .
snart ska jag gå ut och ta in hästarna, ge dom foder osv, dom blir nog glada av att komma in från det här vädret.

Imorgon ska jag köra Bobby, hugga julgran? och sen skicka iväg en av sadlarna med bussgods till umeå, de var en kvinna därifrån som ev ville köpa den, hon skulle testa den först och se om den satt bra, så vi får hoppas att den gör det, för då blir jag 2000 kr rikare, aldrig helt fel, och de vore passande nu när julen snart är här :)
Håll tummarna.

Kan föresten dela med mig av receptet till mina EXTREEMT goda knäckeflarn! :

ca:50 st
sätt ung på :175 grader

*150 g margarin/smör
*1 1/2 dl socker
*1 tsk vaniljsocker
*2 dl havregryn
*2 dl mjöl
*1/2 tsk bakpulver
*1/2 dl mjölk
*1/2 dl sirap

Blanda ihop alla torra ingredienser i en bunke,häll ner mjölken,sirap och margarinet(ska vara smält)
Rör sedan om till en smet, lägg bakplåtspapper på plåten och klicka sedan ut smeten ganska glest, ca:10-12 st per plåt.
Låt gräddas i ca:6-7 min

sedan är de jätte gott med en smörkräm i mellan, man smetar på lite kräm på ett av flarnen och sedan lägger man på ett till. Här kommer recept på smörkräm:

*Smör
*florsocker
*vaniljsocker
*äggula


ni får gå på lite känsa då de gäller smörkrämen, men den är svår att misslyckas med ;)
Knäckflarnen är jätte god att ha till glass och andra desserter, ni får prova er fram :)!

Nu ska jag ta in hästarna, tjingeling.

Kommentarer
Postat av: Mican

dom där kakorna är såååå jävla goda!

2008-12-04 @ 09:25:53
URL: http://diamantmoln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0