20 december.

Åh julen är nära! endast 4 dagar kvar :] jisses, jag känner mig som ett barn!

Idag steg jag upp vid halv 11, jag tog en riktigt sovmorgon om man jämför med vissa andra dagar, och jag har faktikst lyckats sova ordentlgit inatt oxå.
Hur som hellst så tog jag ut hästarna direkt jag vaknat, kallt var det! -14,9 , inte mysigt.
Planerna för idag är inte så stora, var tänkt att jag skulle jobba hos mamma idag men hon hade så lite folk så de behövdes inte ;S sen är de så kallt så jag antar att folket sitter inne framför tvn idag.

Jag ahde tänkt fara ut och köra lite "motion" med Bobby, men om de har tänkt vara såhär kallt så blir de inte av.
Det är kalas hemma hos Jonatans mamma idag för jennifer, men jag tror att jag stannar hemma ist, jag orkar inte med allt kalasande ;P sen måste jag tänka på vikten oxå, man har ju en tendens att gå upp några kilon nu under juletiden med all god mat och juleskum, fast vist, jag ska njuta av julen till 100% och ta tag i  det efter jul ist, de är bara jul 1 gång per år .

Imorgon blir d ev stan hem till Jonatan, jag har en körlektion på Måndag kl 12,20 så jag vil gärna vara nära så att jag inte missar den, de vore jäkligt. Sen ska jag förbi stallbacken och se om jag hittar igen christer  så jag kan ge honom julklappen från mig och Bobby :) ! sen ska jag passa på att fråga om han vill hjälpa till och köra honom ngn dag och om vi kan få hålla till i hans stall så man slipper stå ute.

nu ska jag gåner och äta fruckost med Jonatan, men först ska jag dela med mig av en OTROOLIGT god chokladkaka som heter "Rocky road" som Leila bakar, nivet hon i Tv ;)

ca: 12 st
600 g block choklad
några nävar Dumle kola (efter behag alltså ;) )
ca:2 nävar med mini marsmallows
ca:3 dl salta jordnötter/cashewnötter

Smält chokladen i vatten bad på låg värme i en tallrik.
Blanda sedan ihop allt och bre ut ett ca:3 cm lager på en plåt och låt stelna i minst 40 min.
Skär sedan i bitar.

Ruskigt gott! sen om man inte gillar nötter kan man byta ut de mot tex russin, eller så har man bara dumlekola och marsmallows i den :)


Nu blir de fruckost!
sen måste jag säga att jag är dålig på att svara på kommentarer, vet inte riktigt hur man gör :P
Men tycker förstås de är jätte roligt då ni lämnar spår efter er :D!!


Kommentarer
Postat av: Julia

ja det klart^^ jag har bloglovin om du skulle vilja lägga till mig:P

Men gah jul om 4 dagar! SJUKT :P

2008-12-20 @ 16:29:57
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0