13 deceber, lucia

idag är de lucia, inte för att de "känns", de var mer då man var mindre osv.
Sen snöar det i sinne! och bara sen igår kväll har de kommit ca:20 cm, så totalt har vi fått ca25-30 cm snö från igår , och de klagar jag inte över alls ;)

De blev iaf inte så att jag skulle jobba idag, de skulle bli en så lång dag och sen skulle jag inte ta mig hem heller ;/
Men får ta de ngn annan dag  veckan, för pengar de behöver man alltid, så är det me det.
Har ganska just tagit ut hästarna, ola har skottat gården vilket tog ett tag, sen skulle han försöka skotta ur hagarna lite oxå så hästarna tar sig fram ;P men han tog sig inte med traktorn 0_o
Men häsistarna var glada endåå.

Idag har jag ingen aning om vad jag ska sysseltasätta mig med, de blir ingen körning/ridning med ngn av hästarna idag iaf, de är hyfsat klibbigt ute ;S HAHA på tal om klibbigt, jag var ute med vizzla i morse, och hon tog sig knapt fram i all denna snö! till sist hade det fastnat så mkt snö i pälsen på henne att hon inte kunde gå, så jag var tvungen att ta in henne och duscha bort alla snö klumpar som fastnat :P hahah stackarn.

Försökte ta lite bilder på hästarna i hagen idag, men de gick inte så bra, de snöade alldeles för mkt för att man skulle kunna få ngn bra bild, de blev bara mörka och fula allihopaa.
Jag vill ha en riktig kamera!! en systemkamera, kan ngn ge mig det?

Jag tror att jag ska träna lite , sen ska jag äta lunch.
Bobby till vänster, och en pissande Macho till höger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0