5 augusti, 15 dagar kvar!


Till utlandet, var med Mican igår och vi inhandlade våran sista pryl, Solkräm!
efter att vi chillat runt på stan ett tag och tagit oss en fika så drog vi hem till Mican och chillade ett tag,
Kollade våran packningslista om vi fått med allt, och otroligt nog verkade det så :P
Har även plockat hem passet och rensat hem lite kläder från Ursviken, så allt är klart.
Nu ska jag bara lägga sakerna på ngt ställe där jag vet att jag har dom, skulle vara tragiskt om jag glömde bort vart jag lagt dom!?

Hur som hellst så åt jag middag hemma hos Jonatan, leverbiff! förut klarade jag inte ens av lukten av den, men nu kan jag faktikst äta det utan att få kvälvningar ! starkt gjort av mig ^^
sen vid 7 tiden kom mamma och hämtade mig, jag övningskörde och var eliten själv ;)
stannade av en tväris på kiosken och kollade läget, sen drog vi hem till Fäll .

Väl hemma tog jag in Bobby, han är lite ljummen om högerfram hov, inte ett dugg svullen varken i benet eller i kotan!?
inte ett dugg halt och han visar ingen smärta?? jag får fan spader, jag hatar sånt häär.
Smörjde in hans ben med kylleran (som varje dag) och 20 min senare är de helt borta?
Det måste ju typ vara ngn inflamation av nå slag? googlade runt igårkväll som ett tok och hittade även att om hästen stått en längre period pga skada elelr liknande, så när den sätts igång igen så kommer blodcirkulationen igång igen ordentligt, och i benet /benen den varit skadad i kan symptomen bli att hästen får varmare hovar.


jag blir inte klok på sånt där? men ngt allavrligt kan de ju absolut inte vara ? då tycker jag att man skulle märka de på ngt vis, atthan blir svullen vid ansträngning eller liknande? sen känner jag då ingen puls heller , så vi får vell se.
de är vell bara tuta och köra och se om de händer ngt?


Idag skulle jag iaf jobba, hade ställt väckarn på halv 8 så fint men då den ringde så stängde jag bara av den och somnade om igen som ett tok, vaknade halv 9 och sprang ner i ren panik ! och där var mamma stressad som ett svin för att hon försvovigt sig, kiosken öppnar klockan 9 och klockan var halv. så jag fick inte följa med, fick äran att vara hundvakt åt alla 3 monster ist. 

sen måste jag tillägga att det är svinkallt ute! +12 grader och +6 grader på nätterna, de liknar ju ingenting?
Tur som fan att man ska utomlands snart , här fryser man ju ihjäl?

Veckans planer!

Tisdag: Måla stallet, köra Bobby
Onsdag:Jobba, köra/rida Bobby och Macho
Torsdag:ev ledig? måla klart i stallet, vara med Jonatan?
Fredag:helg!!! rida Bobby om allt är som det ska, sen umgås med älskling Jonatan <3

så långt har jag hunnit med min planering för tillfället.

Nu ska jag ut och gå med min skit hund, jag var bara tvungen att kalla hon det för hon lämnade världens skithög inne i köket i gårkväll, den var inte mysig !

vi ses.

 None

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0