31 augusti.


Idag skiner faktikst solen , men de är bara 10 frader varmt ute. fast jag klagar inte, jag gillar sånt här väder :)
Sen älskar jag hösten, då löven skiftar i färg och när dom sakta faller i backen en efter en.
Att vara i skogen på hösten är de mest underbara, de luktar gott och är hur fint som hellst:)
Ngt som inte k'änns så "fint" är att jag är sjuk, har feber och förkyld och väldigt konstigt i magen, inte alls kul.
Så idag har jag inte åstakommit särskilt mkt, sov till klockan var 12 pga sen kväll ( stugsista).
Fick vara fylle chaffis åt min bror och resten av Fällfors, även fast jag inte har körkort ,men de behöver ingen veta ;)

Det jag gjort idag är typ gårr runt runt på gården, pussat på mina hästar och varit ute med hundarna.
sen sköt jag och Jonatan luftgevär, vi hade ställt upp 4 burkar jag jag träffade 3 av dom på 4 försök ;)
och jonte hade hållit på i typ 20 min men träffade endå ingen, haha! stackarn.

Det skulle vara väldigt intressant att veta hur mkt pengar jag har på kortet just nu, antar att det inte är allt för mkt ;S
dom kommer nog gå åt allihop den här månaden, tur att jag inte behöver ngt åt mig själv änsålänge iaf.
Imorgon ska jag följa med Jonatan till umeå, han ska dit för att kolla upp sin hals och se såallt läkt ihop som det ska.
han har forfarande lite ont, men han har återfått sin normala röst iaf :) men vi håller tummarna på att det är som det ska.
efter umeå ska vi in till stan och titta om vi hittar ngn snygg vinterjacka åt jonte, sen ska jag in på royal och köpa nya skor åt Bobby (mickonen kommer på tisdag), sen ska jag se om jag hittar ngn fin grimma .

På onsdag kommer mamma och pappa hem igen, till er som inte vet och till er som är intresserade av att veta så är dom utomlands (rhodos). Måste prata med mamma då honkommer hem så jag får veta hur mkt jag kommer att få jobba nu framöver, för jag behöver verkligen alla pengar jag tjänar in. sen ska jag sätta upp nya sånna där lappar om att jag kan klippa folk, tjänade endå nåra hundralappar på det ;) och de är alltid ngt.

sen om ca 1 månad enligt mina planer iaf , om allt funkar som det ska så ska jag ta ner Bobby på sitt första snabbjobb :)
så nu blire hårdträning fram tills dess, sen siktar jag på lunchtravet i november, ev tidigare? det återstår att se :)

Nu ska jag gå ut en sväng, sen ska hästarna få kvällsmat och efter det blire duschen.
Blir en tidig morgon imorn , ser inte fram imot det! höjdpunkten på dan blir nog Royal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0