17 augusti, nervös.


Jag börjar bli riktigt nervös! de känns verkligen i magen nu, shiit! 3 dagar innan man far? helt otroligt bra!

Men därimot finns de saker som är mindre bra, Jonatan ligger på sjukhuset i umeå ;(
han hoppade med crossen igår och hoppade för långt så han slog i halsen i styret, hans röst blev helt
kaputt och man kände verkligen inte igen honom då han pratade.
jag ringde sjukvårds upplysningen för att höra vad de var, och hon sa att de var akut!
hon sa att vi skulle snöra oss i bilen på en gång , så de gjorde vi.

vi mötte upp ambulansen i byske, sen fick han åka till stan och jag å harald följde efter med pappas bil.
väl framme och dom undersökt han hittade dom inget större fel, men för sökerthets skull så ville dom skicka han till umeå, så han fick åka helikopter dit . När dom undersökt honom där visade det sig att han hade fått 2 små hål i struphuvudet, så de kom in luft. så nu ligger han i umeå med dropp och äter antibiotika ;/ går på smärtstillande och han har endå jätte ont, kul nu innan man far till turkiet?

Men han är då i säkra händer och inget har förvärrats, han måste sova där inatt med eftersom det inte skett ngn förbättring. men troligast får han komma hem imorgon, jag hoppas det för jag är orolig och saknar min älskling :(
sen kommer han att vara sjukskriven från jobbet ett tag oxå, för säkerthets skull.
Även fast det inte är så allvarligt så kunde jag inte hålla mig från gråten i morse då jag fick prata med honom, han får inte ens äta stackarn utan han får maten via dropp. han kommer gåner i vikt stackarn , de behöver han då inte!
jag önskar att de var jag som låg där ist .

Hur som hellst hoppas jag att jag hinner träffa honom innan turkiet, det skulle kännas lite bättre då att själv få se att de är bra :/ , men troligast så kommer jag att göra det, jag ska inte vara så orolig. de blir inte bra.

sen i morse vaknade jag av att telefonen ringde, de var Jonatans mamma som frågade om jag ville följa med till umeå och hälsa på, de ville jag ! jag gick in i köket medans jag pratade och kollade ut genom fönstret.
Halva hästarnas hage var helt PAAJ!! dom hade lätt kunnat gå ut ur hagen eftersom den var helt öppen!?!
men båda hästarna stod i varsitt hörn och skämmdes, jag fick endå panik! dom kunde ju skadat sig, för tråden låg överallt i hagarna! så jag var tvungen att stanna hemma .

gick ut och tog in båda hästarna, Bobby hade fått ett rejält sår just under hasen där tråden fastnat .
ganska så djupt och nästan runt hela benet, så jag tvättade rent och hedde på desinfiktionsmedel
och sårsprayen , hoppas bara att de inte blir infekterat! , får hålla efter det här nu tills jag far iväg.
Macho hade klarat sig fint , han hade inte en skråma! men han var rätt skärrad över händelsen endå stackarn :(

så  idag har jag tillbringat 2 timmar ute i hagen, byggt upp den igen och fixat.
så nu är dom ute igen .

Nu ska jag gåner och ringa Mican, hon svarade inte förut idag!?! hur ska hon förklara detta? ;) haha.

vi ses .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0